lørdag 21. desember 2013

Sarah Bernard

Nå er det snart jul, virkelig! Har gjort ferdig Sarah Bernard, det hører med her hos oss. Mannen blir så blid av det.

Jeg jukser og kjøper ferdig kransekakemasse. Prøver å lage kakene nokså små, så jeg trillet "pølsen" ut litt tynnere og skar den deretter i skiver som ble stekt ved 200 grader i ca 6 min. La dem bli kalde.

Sarah er reddet, selv etter dusjen er hun så mørk og
syndig som det er meningen som hun skal være.

Sjokoladekrem
200 g romtemperert smør
2 dl melis
2 ts vaniljesukker
3-4 ss kakao
2 eggeplommer

Ferdig dyppet i sjokolade, men før den er stivnet
Rør smør, melis, vaniljesukker og kakaopulver til en luftig masse. Tilsett en og en eggeplomme, rør godt mellom. Denne gangen hadde jeg kremen i en sprøytepose og lagde topper oppå kransekakerundingen. Enkelt og greit! La dem avkjøles godt før de dyppes i smeltet mørk sjokolade. Tipper jeg brukte ca 200 g sjokolade til denne porsjonen.

Settes kaldt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar