fredag 12. september 2014

Invitasjoner til Harry Potter-bursdag

Til en ekte Harry Potter-bursdag (mer om selve bursdagen finner du her) må invitasjonene gi et autentisk preg. Teksten er er nokså tro kopi av velkomstbrevet Harry fikk til 11-årsdagen sin da han fikk vite at han skulle bli elev på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Fonten har endret seg når jeg klippet brevet inn her, men teksten har riktig farge. For å få papirstrukturen til å ligne pergament, la jeg arkene enkeltvis i en stor ildfast form med te i. Jeg lot dem trekke te til de var helt våte og la dem deretter til tørk. Etter at de tørket var de gulnete og mer ujevne i strukturen. Jeg gjorde det samme med konvoluttene.



Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom
Rektor: Albus Humlesnurr
(Merlin-ordenen av 1. kl: storm. i magi; heksemester; overtrollm., Int hekseriforb.)




Beste Tobias

Det gleder oss å kunne meddele at De har fått skoleplass ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Se vennligst til at De har med Dem billetten til Galtvort-ekspressen når De ankommer selskapet. Ha gjerne med Dem trollmannsutstyr dersom De allerede har anskaffet noe. Olivanders butikk vil være åpen for dem som trenger tryllestav.

Galtvort-ekspressen forlater perrong 9 ¾ 17. august kl 15.00 og vil returnere kl 18.00 . Vi avventer deres ugle med beskjed dersom De ikke ønsker å ta imot tilbudet om skoleplass

Ærbødigst

Minerva Mc Snurp







I tillegg til selve velkomstbrevet, inneholdt konvoluttene en billett til Galtvortekspressen. Malen til billettene fant jeg på nettet. Jeg skrev dem ut på vanlig papir og limte dem på en litt tynn pappskive. På baksiden av denne limte jeg en invitasjon som viste at dette var snakk om en bursdag og ikke et ekte velkomstbrev til Galtvort.





Til slutt ble brevene og billettene lagt i konvolutter og forseglet med lakksegl med motiv fra Hogwards. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar