torsdag 12. februar 2015

Kollektivt selvmord

Jeg har fullført nok en lydbok av Arto Paasilinna. Denne gang "Kollektivt selvmord". Lydboka er lest av Ivar Nørve, en oppleser som fungerer bra synes jeg.


Fra forlagets omtale:
Etter sin fjerde konkurs går direktør Rellonen inn i en låve for å skyte seg. Her oppdager han offiseren Kemppainen som allerede er i ferd med å feste repet sitt i en bjelke. Sammen bestemmer de seg for å utsette selvmordene sine, og etter en lang nattlig diskusjon, finner de ei god løsning. De vil samle selvmordskandidatene rundt om i landet, og etter et stort seminar bestemmer ei gruppe seg for å begå kollektivt selvmord.

Det er nok sånn at forventningene mine var ganske høye, og det pleier sjelden å være noen sikker vei til suksess. Ei heller denne gangen. Jeg hadde litt problemer med å engasjere meg i personene og da klarer jeg heller ikke å engasjere meg i handlingen. Jeg humret noen ganger av galgenhumoren i at ingenting egentlig er så farlig for en gjeng som har bestemt seg for å avslutte livet, men utover det var jeg i liten grad engasjert av hendelsene.

Terningkast fire fra meg denne gangen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar