mandag 5. august 2013

Ryktet om hans død var betydelig overdrevet

I ferien har jeg lest "Politi" av Jo Nesbø. Var egentlig litt Harry-lei etter siste boka og tenker nok også nå at for min del kunne han gjerne dødd i den forrige.

Jo Nesbø skriver godt. Han skriver i hvert fall sånn at sidene raser av gårde og at det er vanskelig å legge fra seg boka. Det er heller ikke hans feil at jeg har fått en grundig overdose av krim. Ikke bare hans i hvert fall.

Jeg er lei av forfyllete kriminaletterforskere med et skakkjørt liv og kjenner jeg stønner høyt når jeg skjønner at det nærmer seg en ny episode der noen går på trynet. Harry har heldigvis endret seg litt.

Det er fint at Nesbø er på gang med en annen kriminalfortelling. En uten Harry. Hvis jeg kommer meg av krimvegringen, ser jeg slett ikke bort ifra at jeg leser den nye boka også.

3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke forsøkt meg på Harry Hole enda, og jeg er usikker på om han vil bli prioritert med det første.

    Jeg kommer til å dele omtalen din av Politi på Bokblogger.no sin Facebook-side i 14.30 tiden i dag :)

    SvarSlett
  2. Harry er lett og fin underholdning, men med så mange bra bøker i verden er det ikke noe jeg ville prioritert heller. Moro med deling :-)

    SvarSlett
  3. Krim leser jeg kun når behovet en sjelden gang ikke er mulig å ignorere. Det skal ytterst lite til før det blir for mye...

    Politi skal leses med tid og stunder, men jeg har overhodet ikke hastverk. Likte veldig godt Gjenferd, og hadde et vondt håp om at det ble slutt for vår antihelt. Dessverre (?) ble jeg _ikke_ overrasket. All good things must come to an end.

    SvarSlett