søndag 24. november 2013

Barbiekake som hoolahooladanser

Kaka til en sommerfest (på sesongens første vinterdag) kunne kanskje sett ut som en blomst eller en sol. Det hadde sikkert vært nokså enkelt, men så var det den barbieformen jeg kjøpte i fjor da...

Jeg brukte den vante sjokoladekakeoppskriften, men den måtte steke ganske mye lenger enn til vanlig. Tror jeg endte opp med 70 minutter til slutt. Det er viktig å smøre formen ekstra godt, jeg slet en stund før jeg fikk den til å slippe formen. Heldigvis i et helt stykke. Avkjøles, deles i to og fylles med sjokoladekrem før hele "skjørtet" dekkes med mer sjokoladekrem.

Jeg kjevlet ut stykker lange nok til å dekke skjørtet og skar opp strimler nesten helt opp til den ene kanten. Lagde flere lag med slike skjørt til jeg nådde opp til midjen.

Overkroppen ble pyntet med bikinioverdel og en blomsterkrans laget av sukkerpasta. Pyntet med litt perlemorspray på skjørtet, laget en overgang fra det nederste skjørtet og opp mot kroppen på barbie.














Og etter festen var "kunstverket" litt mindre helt...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar