mandag 3. mars 2014

Evighetens Roma - fyller på den italienske lengselen, men ikke veldig givende

Jeg har lest "Evighetens Roma" av Domenica de Rosa. Jeg har en kjærlighet for det italienske og lot meg lokke av ordet Roma på forsiden. Dette er en bok om en britisk familie der faren er italiensk og har etablert seg med tre døtre som lever midt mellom det britiske og det italienske.

Fra baksiden:
Samme dag som Gaby føder sitt første barn, dør faren hennes brått og uventet. Midt i alt det følelsesmessige kaoset legger hennes to svært ulike søstre en plan for å hedre pappas siste ønske og spre hans aske i Roma. Utfordringen er at den italienske hovedstaden rommer alt for mange uoppgjorte minner for familien. 

Med et nydelig og levende Italia som bakteppe fortelles denne hitorien om samhold, familie og om hvordan ting aldri blir helt slik man hadde trodd. En overraskende og underholdende roman. 

Dette er en helt grei bok. Jeg leste den på en flytur og litt til, tenker at den hadde passet utmerket på stranda eller på en italiensk ferie. En treer kanskje fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar