lørdag 15. desember 2012

Sarah Bernhard

Mannen min vil veldig gjerne ha Sarah Bernhard til jul og jeg er ikke så vanskelig å be.

Jeg må innrømme at jeg jukser og bruker ferdig kransekakemasse til bunnen, jeg brukte to pakker som jeg skar i skiver og stekte ved 175 grader i 12 minutter. Det ga 40 stk, men jeg fyllet holdt bare til 30. Altså bør en av mengdene justeres.


150 g smør
1.5 dl melis
2 eggeplommer
2 ts kakao
2 ss kaldt vann

Bland smør og melis til luftig smørkrem før resten av ingrediensene tilsettes. Settes i kjøleskap minst en time.

Når mandelbunnene er kalde, fordeles kremen på dem, gjerne i en topp. Settes i fryseren eller ut til de er helt stive før de dyppes i smeltet mørk sjokolade. Jeg brukte 300 g sjokolade til mine 30 kaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar