onsdag 28. desember 2011

Flere bøker

Østenfor solen
Boka er skrevet av Julia Gregson og handler om kvinners stilling i det britiske India i overgangen mellom 1920- og 30-årene. En herlig bok egentlig, men jeg anbefalte den allikevel ikke til mannen da han hadde lest ut sin bok. Tror den passer best for damer.

Fruen av Saranno
"Fruen av Saranno" er skrevet av Marina Fiorato (henne med Glassblåseren fra Murano) og handler om da en av Leonardo da Vincis favorittelever, Bernardino Luini får i oppdrag å male noen fresker i en kirke. For meg som er veldig glad i Italia, ble dette en herlig blanding av historieopplæring, det romantiske og det italienske. Nok en jentebok!

Granateplene
"Granateplene" er skrevet av Sue Monk Kidd og Ann Kidd Taylor og er en fortelling om deres mor-datter-relasjon. Generasjonsutfordringer og -gleder beskrives både fra den middelaldrende og den unge kvinnens perspektiv. Litt usikker på hva jeg tenker om den hvis jeg skal være ærlig. Deler engasjerer meg mye, noe blir ganske rart for meg. Jeg er ingen stor tilhenger av drømmetydning for eksempel og det er mange drømmer i denne boka som tillegges stor vekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar