søndag 5. februar 2012

Herlig søndag

Det er deilig med late søndager og mye tid. Får mye ut av dagen også, når storegutten skulle være på kamp kl 08.30 i morges... Jeg har lagd kanelboller etter Morten Schakendas oppskrift, de er gode altså! Og så har jeg laget oreodessert, inspirert av Trines matblogg. Storegutten ønsket seg å spise middag med pinner, så det prøvde vi i dag. Det var midtimellomgutten som lyktes best med pinnene, men storegutten klarte det han også.


Oreodesserten lagde jeg ved å løse opp 200 g hvit sjokolade i ca 1/2 dl varm fløte og deretter avkjøle. Så tilsatte jeg ca 1 dl fløte til, en halv pk Philadelphiaost, 1 ts vaniljesukker og 2 ss sukker og pisket det til nokså stiv krem. Jeg knuste 1 pk oreokjeks og la deretter krem og kjekssmuler i lag i konjakkglass. Vi var seks til middag i dag, porsjonene ble rikelige! Bringebær og blåbær - godt og mektig!

Schakendas boller ble gode denne gangen også, de blir årets sjette bakst :-) Dessverre steker ovnen min ujevnt når jeg steker mye om gangen, så det er stor fargeforskjell på bollene mine denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar