lørdag 10. mars 2012

Brownies med oreokjeks og marshmallows

Inspirert av Manuela og Passion4baking har jeg prøvd ut en ny brownieoppskrift. Hun anbefalte bringebær i sin røre, jeg erstattet dem med marshmallows. Og så bringebærene ved siden av sammen med hjemmelaget vaniljeis.





310 g mørk sjokolade (gjerne 70%, men ungene mine syntes kaka ble for mørk)
230 g smør
1 ss sterk kaffe
100 g lyst brunt sukker
340 g sukker
5 egg
160 g hvetemel
2 ss mørk kakao
2 ts vaniljesukker
150 g knuste oreokjeks
75 g marhmallows (helst sånne små, evt del opp vanlige)

Ha sjokolade, smør og kaffe i en bolle og smelt i mikro. Jeg tror 2-3 min på full guffe er passe, ta ut et par ganger underveis og rør. Det kan være litt klumper igjen når du tar det ut, det rører du ut i etterkant. Tilsett sukker (hvitt og brunt) og bland sammen. Tilsett eggene, et om gangen og rør i. Bland i det tørre og til slutt marshmallows. Stekes i en liten firkantet form ved 180 grader, midt i ovnen i 30 minutter. Må avkjøles noen timer før du kan skjære den opp.

Server med ferske bringebær og vaniljeis.

Smelt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar