onsdag 7. mars 2012

MRF-sveler

Jeg er gift men en sunnmøring og gjennom ham har jeg blitt kjent med sveler. Tror aldri jeg hadde spist det før jeg møtte ham. Synes det er veldig godt, men kan styre meg for det tykke laget med smørkrem som fergene byr på...

5 egg
2 dl sukker
1 l kulturmelk
1 l hvetemel
1 toppet ts natron
1 toppet ts hornsalt
75 g smeltet smør

Bland sammen egg og sukker. Tilsett melken og bland. Tilsett det tørre litt og litt og til slutt smøret. Hvis du ikke har unger som mine, lar du røren stå og svelle i 30 minutter. Hvis du har noen der som ikke kan vente, går det bra uten også. Stekes på nokså lav varme, de skal være lysebrune utenpå og gjennomstekte inni. Jeg lurer egentlig på om jeg ikke ønsker meg en takke, da kan jeg steke flere samtidig enn jeg kan med to stekepanner. Har jeg plass til en stor takke noe sted, tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar